Un dia, a classe, vam estar llegint les orientacions d’en Poire. Vam pensar que seria més fàcil començar per la cançó de la dansa i ja ens teniu a tots pensant lletres per a la cançó, alguns fins i tot es van atrevir a gravar algunes proves amb la Marta. La Núria les va recollir totes i després entre tots, picant una mica d’aquesta i una mica d’aquella vàrem elaborar la lletra final.
Al mes de febrer vam començar a pensar la lletra de l’altra cançó, alguns nens/es ja estaven una mica cansats i els costava de trobar idees noves, sort que a d’altres encara no se’ls havien acabat les piles i van ser capaços de crear un parell d’estrofes. Amb l’ajuda de la Núria per a fer la tercera estrofa i de la Marta per a la tornada, finalment la vam enllestir.
A mida que anàvem acabant les lletres de les cançons li anàvem enviant a en Poire perquè pogués començar a preparar les músiques. Ell ens proposava fer algun retoc amb les lletres per tal que quadressin millor amb la música. I a finals de febrer ja vam començar a aprendre la 1a cançó, la dels conills. Havien fet la lletra la mainada de l’escola La Farigola i en Poire va fer una música que de seguida ens va enganxar molt: som una colla de conills, vivim al prat on hi ha menjar... Abans de començar les classes la cantàvem, era la nova manera de concentrar-nos i fer silenci; i així, sense adonar-nos vam aprendre les dues primeres cançons abans de setmana santa. I amb la Marta també anàvem aprenent la del viatge, i totes ens agradaven!
Les mestres es van tornar a reunir amb en Poire per posar-se d’acord en com havíem de cantar les cançons: aquí més fort, aquí rient, aquí curt i allà més lligat, en aquest punt farem una ganyota...
La classe
d’Austràlia (3r de Primària) de l’escola L’Univers